ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
 Ωρες λειτουργίας
Δευτέρα έως  Παρασκευή
08:15 - 15:00
 
 
 



ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΟΝΑΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ
 

      Στην τραυματολογία του γόνατος (κάκωση μαλακών μορίων) αποτελεί συχνά θέμα συζήτησης ο χρόνος έναρξης του φυσιοθεραπευτικού προγράμματος σε σχέση με το χρόνο πραγματοποίησης του τραυματισμού.

     Στην περίπτωση που ο αθλητικός τραυματισμός αφορά κάποιο από τα ανατομικά στοιχεία του γόνατος (μηνίσκος, χιαστοί σύνδεσμοι, επιγονατίδα) η αντιμετώπιση είναι είτε συντηρητική (φαρμακευτική αγωγή, ακινητοποίηση επίδεση και φυσικοθεραπείες) είτε χειρουργική.

   Και στις δύο περιπτώσεις το πρόγραμμα αποκατάστασης με το φυσιοθεραπευτή πρέπει να αρχίζει αμέσως, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα φυσικοθεραπείας που εφαρμόζονται στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία διεθνώς. Στην πρώτη περίπτωση αμέσως μετά τον τραυματισμό και στην δεύτερη περίπτωση αρχίζει πριν το χειρουργείο και συνεχίζεται αμέσως μετά από την έξοδό του απ' αυτό.

        Αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος προσέγγισης του τραυματισμένου ποδιού και κατά συνέπεια του γόνατος, και πετυχαίνει την όσο το δυνατόν μικρότερη ατροφία στους βασικούς υποστηρικτικούς μύες του γόνατος (τετρακέφαλο, οπίσθιους μηριαίους, γλουτιαίους, γαστροκνήμιο,  περονιαίοι),συνεπώς πολύ ταχύτερη αποκατάσταση.

       Είναι γνωστό ότι αμέσως μετά το τραυματικό επεισόδιο στο γόνατο οι μύες που σχετίζονται με αυτό αρχίζουν μια ταχύτατη αποδόμηση, πράγμα που έχει ως συνέπεια την αποδυνάμωση του ποδιού. Είναι πλέον επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι ένα γόνατο ήδη τραυματισμένο, με φθίνουσα μυϊκή υποστήριξη, κινδυνεύει από συνεχείς υποτροπές. Επιπλέον ο μυϊκός ιστός αποδομείται ταχύτατα, αλλά επανέρχεται με πολύ αργούς ρυθμούς.

       Σαφώς για να ενισχύθει το μυϊκό σύστημά που το αφορά και παράλληλα να προστατεύεται ο τραυματισμένος ιστός του γόνατος (μηνίσκος, χιαστοί, κ.τ.λ.) οι ασκήσεις που επιτρέπονται και συνίσταται στην πρώιμη φάση είναι η ενδυνάμωση ισομετρικού τύπου και παθητική ενδυνάμωση με ηλεκτροθεραπεία.

      Ο φυσιοθεραπευτής βέβαια θα δουλέψει όλους τους νοσηρούς παράγοντες που συνοδεύουν την αθλητική τραυματολογία . Αυτοί είναι:

     Oίδημα , πόνος, φλεγμονή, μυϊκή υποατροφία, αγκύλωση ολική ή μερική, ως συνέπεια της ακινητοποίησης , της χειρουργικής επέμβασης ή και των δυο.

 

Φυσικοθεραπεία γόνατος με αρθρίτιδα ή άλλη εκφυλιστική παθολογία . 

     Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το θέμα της φυσικοθεραπείας σε σχέση με την εκφυλιστική παθολογία του γόνατος σε πρώιμο στάδιο. Συχνά στους ασθενείς με αρθρίτιδα του γόνατος προκύπτει το ερώτημα "μπορούν να με βοηθήσουν οι φυσικοθεραπείες ;" Η απάντηση είναι θετική.

   Σε συνδυασμό με την φαρμακευτική αγωγή που συστήνεται από το θεράποντα ιατρό, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει και τη διάγνωση της οστεοαρθρίτιδας γόνατος, είναι απαραίτητο να εφαρμόζεται στο προσβεβλημένο γόνατο ένα πρόγραμμα κινησιοθεραπείας με στόχο την ενδυνάμωση των μυϊκών ομάδων που συμμετέχουν στην στήριξη και στην κίνηση της άρθρωσης του γόνατος.

     Επιπλέον ο φυσιοθεραπευτής με χρήση μηχανημάτων, laser, υπερήχου, ηλεκτροθεραπείας, μαγνητοθεραπείας, κρυοθεραπείας, μπορεί να επέμβει και στο θεραπευτικό κομμάτι της καταπολέμησης του φλεγμονώδους επεισοδίου της οστεοαρθρίτιδας, και κατά συνέπεια του πόνου κυρίως σε ασθενείς με χρόνια νοσήματα όπου αντενδείκνυται η χρήση αντιφλεγμονωδών φαρμάκων.

      Αυτό αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο θέμα "οστεοαρθρίτιδα γόνατος" σε αρχικό στάδιο, όπου μέσα από τη συνεργασία γιατρού και φυσιοθεραπευτή επιτυγχάνεται το μέγιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα για τον ασθενή(κόστος , χρόνος αποκατάστασης και ποιότητα ζωής)  και συχνά η επιβράδυνση στην εξέλιξη της εκφυλιστικής παθολογίας του γόνατος.
 
Προφυλάξτε τα γόνατά σας με τις εξής ασκήσεις:

1. Έντονη πίεση. Καθίστε στο πάτωμα με ίσια την πλάτη, τεντώστε το δεξί πόδι και λυγίστε το αριστερό γόνατο πατώντας στο πάτωμα. Σφίξτε το δεξιό τετρακέφαλο, πιέζοντας το πίσω μέρος του ποδιού προς το πάτωμα. Κρατήστε το για 10 δευτερόλεπτα και χαλαρώστε.

Επαναλήψεις 6.

2. Σφιχτοί μηροί. Στην ίδια θέση με πριν, λυγίστε το αριστερό πόδι και σηκώστε το δεξί κατά 15 εκ., τεντωμένο. Κρατήστε για 6'' και κατεβάστε το.
 
Επαναλήψεις 6.
 
3. Ανύψωση ποδιού. Καθίστε σε μια καρέκλα πατώντας στο πάτωμα. Τεντώστε μπροστά το δεξί πόδι, ανασηκώνοντάς το μέχρι να έρθει παράλληλα με το δάπεδο. Κρατήστε το για 6 δευτερόλεπτα και κατεβάστε το.
 
Επαναλήψεις 6.

 
 
Δονάτου Δημουλίτσα 82, 49100, Κέρκυρα.   τηλ 2661042088, 6999975555,  email fisio.gr@hotmail.com
POWERED BY SigmaWeb's SiteBuilder